К основному контенту
    დღეს, 1 ივლისს დასრულდა  ფესტივალი სახელწოდებით ,,თეატრალური იმერეთი", რომელიც 18 ივნისს დაიწყო და იმერეთის ყველა რეგიონის თეატრს მოიცავდა. სპექტაკლები ქუთაისის ლადო მესხიშვილის სახელობის დრამატულ თეატრში იმართებოდა. გამოდიოდნენ: ხონის, წყალტუბოს, ვანის, საჩხერის, სამტრედიის, ჭიათურის, ხარაგაულის  სახალხო თეატრები, მერე დიდხანს გაყვა მაყურებელს ხონის თეატრის მიერ დადგმულ ,,კაცია ადამიანში" ლამაზისეულის სახე და მის ტონზე დაძახებული ,,ქალბატონო". სპექტაკლები იყო თავისებურად საინტერესო,  წარმოდგენილი იყო ძირითადად უფრო მაყურებლისთვის კარგად ნაცნობი დადგმები: ,, კაცია ადამიანი", ,,მე ბებია ილიკო და ილარიონი", ,, ჯერ დაიხოცნენ მერე იქორწინეს" და ა.შ. მათგან ჭიათურის აკ. წერეთლის სახელობის დრამატულ თეატრს უნდა ეჩვენებია ,,რაც გინახავს ვეღარ ნახავ", მაგრამ დაწყების წინ  მაყურებელს სიამოვნებით ამცნეს, რომ პრემიერა შედგებოდა და ,, გინდ დაიჯერე გინდ არა" წარმოადგინეს. დასასრულს  სცენა ქუთაისის ნიღბების თეატრმა დაიკავა და დავით კლდიაშვილის იმერეთის ,,ცეცხლი დაანთო" სცენაზე. მომავალ წელს კი, როგორც დაგვპირდნენ, მთლიანად დავით კლდიაშვილის შემოქმედებას დაეთმობა ფესტივალი. გამოსვლებში თავად მესხიშვილის თეტრიც იღებდა მონაწილეობას,  მე მას სამწუხაროდ არ დავსწრებივარ.
    ხშირად მიფიქრია, ამის შესახებ, რომ ქუთაისი რაღაცნაირი ქალაქია, პატარა და მოწყენლი. თანამედროვე ცხოვრების რიტმს აქ ნაკლებად იგრძნობ. სიახლესაც ვერ  იტყობს, თავისი კალაპოტიდან არ გადმოდის თითქოს და მისი ცხოვრების ეს რიტმი საუკუნეებს უძლებს, ნაკლებად იცვლება. ამიტომ ეს რამდენიმე დღე  იყო  გამორჩეული, განსაკუთრებით ამ ლამაზი ახლად გარემონტებული  თეატრის  შენობისთვის.    საქართველოს მასშტაბით კი არა, ყოფილ საბჭოეთშიც არ არის უფრო ლამაზი თეტრის შენობა. როგორც ვიცი, ის კიდე უფრო დიდი და მაშტაბური უნდა აეგოთ, მაგარამ ,,მოსკოვმა" არ  მისცათ ნება. პასუხი კი ასეთი იყო ,, ასეთი თეტრი მოსკოვშიც არ არისო"  გარდა ამისა თეტრალური თუ სამწერლო ასპარეზი ბევრმა გამოჩენილმა მოღვაწემ, ხომ სწორედ  ქუთაისიდან  დაიწყო.
ახლა ჟიურის დროა , გამარჯვებული უნდა დაასახელოს.
   მანამდე კი ამ დღის აღსანიშნავად მეგობრების პატარა ჯგუფმა გასეირნება გადავწყვიტეთ. საუკეთესო ადგილად მწერალთა კავშირის ეზო დასახელდა, ლადო ასათიანის ძეგლთან ჩამოსხდომა. უკეთესს ადგილს ვერც ინატრებ, თეთრ ხიდს გადაივლი, ხეებით დაჩრდილულ ეზოში ჩამოჯდები და ისაუბრებ თეტრზე, ხელოვნებაზე, კულტურაზე, თან ჩვენ, ქართველებს,  როგორ გვიყვარს საკუთარ თავზე , ჩვენს კულტურაზე თავმომწონედ, ამაღლებულ  ტონში საუბარი, რომლის სახედ თუ ავიღებთ მწერალთა კავშირის ეზოს, ნამდვილად არ გამოგვადგება. მე, ამ ბოლო დროს, არსად მინახავს ასეთი ანტისანიტარია, ამდენი ნაგავი, თითქოს ვისწავლეთ საყოფაცხოვრებო ნარჩენების ურნაში ჩაყრა. აქ კი სხვა შემთხვევაა, ურნა თავისი ნარჩენებითაა ძირს წაგორებული, რაც მიურთმევიათ ყველაფერი იქვე დაუყრიათ. ეტყობა ამიტომ აღარც მწერალთა კავშირის შენობის აივნიდან ერიდებიან პირდაპირ ჩვენს თვალწინ კი არა , უფრო მეტიც, ზედ თავზე გვესვრიან ჩაის ფერი.
ფოტო ნათია აფხაიძჲს
     სამაგიეროდ ჩვენ კულტურული ხალხი ვართ ... ძველი , დიდებული წარსულით ვამაყობთ, რადგან დღეს საამაყო დიდად აღარაფერი გვაქს.

ფოტო ნათია აფხაიძის



ფოტო ნათია აფხაიძის



ფოტო ნათია აფხაიძის


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ფერები , ხაზები, ხატები

         ახლა წმინდა ევას ხატი დაწერა, პატარა ევასთვის, დაუკვეთეს, ძირითადად სამი ფერი გამოიყენა: ოქროსფერი, წითელი და ლურჯი, რომელთა შერწყმა საოცარ სილამაზეს ქმნის, აღსაქმელადაც მსუბუქია.     ხატს ხელში ნაზად მაწოდებს, რადგან ლაქი ჯერ არ შეშრობია, შარავანდედს ლამაზი ორნამენტები ამშვენებს, ძალიან მეტყველია, ალბათ პატარა გოგოსაც მოეწონება მისი ანგელოზის ხატი, რომლის ავტორი მხატვარ-რესტავრატორი თამარ ჯიხვაშვილია.    პირველად ხატვის ნიჭი ბაღის მასწავლებელმა შეამჩნია, ძალიან უწყობდა ხელს, დასვამდა და ახატიებდა, თამარის დედას კი ეხვეწებოდა ყურადღება მიექციათ ამ ნიჭისთვის.  პროფესიის არჩევის დრო, რომ დადგა, ცოტა დაიბნა, აღმოჩნდა რომ ჯერ ფრანგული ენა აინტერესებდა, მერე სამედიცინო, სტომატალოგიის განხრით, თუმცა საბოლოოდ არჩევანი სამხატვრო აკადემიაზე შეაჩერა.    მანამდე კი ბებიასაგან ისწავლა ქარგვა, თავიდან ცხვირსახოცებზე, ხოლო, მე-7 კლასში იყო, პირველად, წმინდა გიორგის ხატი, რომ დაქარგა და თავისი სკოლის დირექტორს აჩუქა. მოგვიანებით კერვაც შეისწავლა რადგან, ერთი პერიოდი, მოდელი

მიტევების დღე

    მიტევების და პატიების დღეა დღეს.    ჩვენი ეკლესია, მიუხედავად იმისა, რომ გვასწავლის  ყოველი დღე და ყოველი წუთი ერთმანეთის შენდობისათვის და სიყვარულისთვის  უნდა იყოს, ამისთვის ცალკე დღეც  გამოყო.   წირვის შემდეგ მამაომ შენდობის ლოცვები წაიკითხა, ყველას პატიება თხოვა,  ქადაგებისას სახარებიდან მოიყვანა მაგალითები: მეფემ შეუნდო ვალი თავის ქვეშემრდომს, ის  კი გამოვიდა და მისი მოვალე, რომელმაც ვერ შეძლო თანხის დაბრუნება, ციხეში ჩასვაო.     კარგი მაგალითი არ გამოადგა, მერე კი მეფემ ასწავლა ჭკუა იმ კაცს, თუმცა მას ვეღარაფერი უშველიდა რაკი საუკუნო გენიაში ჩავარდა.   ყოველ ნაბიჯზე, რომ სწავლობ ადამიანი კარგია, ახალს რომ აღმოაჩენ სხვაში სიკეთის და კარგის სახით, მერე შენც აიღებ, მიბაძავ და თუ კი ისწავლი მისგან კარგია, მოკლედ ზრდა არ უნდა შეწყვიტო ამ მხრივ. სიკეთეს კი კარგი თვისება აქვს ბევრ სიხარულს გაძლევს ცხოვრებაში, ხოლო ცოდვის ბუნება ასეთია: ის, რაღაც ცუდის  სახით გიბრუნდება ისევ, ამიტომ უნდა ვერიდოთ ცოდვას.  დღეს , შოთა ნიშნიანიძის ეს ლექსი გამახსენდა დილიდან და გულში ვიმ

სუნი

   ოთახში ვზივართ, სადაც ორი წელია აღარ ვმჯდარვართ, ძველი წლები მახსენდება, მაშინ ყველაფერი, კიდე უფრო სხვანაირად იყო, ეს ოთახი ბევრ ხალხს იტევდა. ოჯახის წევრებს თუ ახლო მეზობლებს, საღამოს ტელევიზორთან ჩამომსხდარებს, თუმცა, მერე, ასაკოვნები ამ ქვეყნიდან წავიდნენ, ახალგაზრდები კი ქვეყნიდან. სახლი ცარიელი დარჩა, ახლა აღარავინ ცხოვრობს.      12 წელია რაც წასული ვარო, ამბობს, ვუფიქრდები როგორ გაიპარა დრო ისე, რომ ვერ შევიგრძენი, არაფერში ჩანს, ჩემთვის, ეს დრო...    სამაგიეროდ, დაბრუნებულებს სულ მოუთქმელად ვაყოლებთ იქაურ ამბებს, როგორ ცხოვრობენ მასპინძლები თუ ჩასულები ქვეყნებში, რომლებიც, ჩვენგან, რკინის ფარდით იყო გამოყოფილი.   ადრე, მოყოლილ ამბებს, აქაურობას ვადარებდი, ჩვენს ყოველდღიურობას თუ წეს- ჩვეულებებს, ახლა აღარ, არ მაინტერესებს. ჩვენი ინდივიდუალიზმის დაკარგვა არ მინდა.    ოთახები დაალაგა, ახალი ფარდები დაკიდა, ჩამოტანილები, ახლა სისუფთავის სუნი დგასო, მეუბნება. მე ვერ ვგრძნობა. შემოდგომიდან მოყოლებული სუნი არ მიგრძვნია, გავცივდი და ყნოსვა დამიქვეითდა, მჯერა ამინდის ათბობ